I HAVE MIND POWER AND ALWAYS THINK POSITIVE

Feb 17, 2011

Kuat Seks dan Lemah Seks


Sudah menjadi satu budaya dan kebiasaan dalam masyarakat kita untuk membincangkan dan berborak tentang seks pada setiap masa dan ketika,
tak kira sapa pun kita or di mana kita ada atau dengan siapa kita berborak.

Masing2 bercerita tentang hebatnya diri dan mempunyai kekuatan yang luar biasa, Alhamdulillah kerana dikurniakan sebegitu.
Tetapi setau aku la kan orang yang paling kuat sembang pasal kuatnya dia buat seks orang tu lah paling lemah daya seksualnya???
Tak tahu la betul ke tak sebab aku bukan kawin lagi pun huhu....
Apa yang aku nak bincangkan kat sini bukannya tentang kuat seks, tapi pasal punca lemahnya seksual or lemah syahwat kata orang kampung aku.

Ada banyak punca dan sebab kenapa berlakunya lemah syahwat or mati pucuk, ataupun tak dapat nak puaskan isteri kerana pancut sebelum masanya.

Pada aku terdapat terlalu banyak sebab untuk diambil tahu dan di ambil kira.
Antaranya adalah faktor makanan,
mental,
fizikal,
spiritual
emosi dan persekitaran yang tidak terjaga pada masa kini.



Tapi sebab yang aku nak cakapkan kat sini adalah PERUT.
Ya perut. kenapa?
Ada sebuah hadis yang meriwayatkan maksud sabda baginda Nabi SAW " Perut adalah punca segala penyakit".
So kebanyakan kita harini tak menjaga perut dengan betul kan?
Makan apa sahaja yang dirasakan nafsu.

Mungkin juga ada antara kita yang melakukan kerja2 berat sampai perut jatuh dan lebih malang kalau perut tadi masuk ke dalam kantung telur kita, parah akibatnya.
Bukan saja masalah seksual saja yang akan lemah tapi berkait langsung dengan kekuatan dalaman kita, kalo orang kedah cakap 'patah rheng'.

Besar kemungkinan bila perut tak dijaga dengan elok akan menyebabkan perut lari sebelah atau jatuh ke bawah.
Jika keadaan sedemikian yang berlaku maka akan lebih banyak penyakit dan masalah akan timbul.
Sememangnya kita tak rasa sakit or kita just rasa biasa je,
tapi kalo kita pergi scan atau mengurut dengan cara yang betul barulah kita akan tahu apa masalah yang sebenarnya.

Jadi kepada sesapa yang rasa lemah tenaga batin tu jangan memalu or segan pegi mendapatkan nasihat dan khidmat dari orang yang pakar...
kerana semakin lama disimpan akan semakin parah...
Kalo x nak guna cara urutan anda juga boleh guna kaedah bekam atau akupuntur kerana fungsinya hampir sama iaitu untuk mengaktifkan tenaga dalaman dan melancarkan perjalanan darah.
Selamat Mencuba!!!

8 comments:

LittleGurl said...

nice entry even only special for guy. huhuhu. LG kena inform incik kesayangan ne. hahahaha. ;)even guy or girls, we shud alert everything about us. sumenye adalah untuk kesihatan.

Atamdin said...

haah kan...
sebenarnya entri ni pun untuk pompuan gak.. tapi ye la kang tulis pompuan kang naya la sayer huhu

LittleGurl said...

er..but not suitable la for guy write anything yg sensitip about girls. guy crite sal guy jew la oke. bia girls dpt taw info cikit. tapi sal girls bia kami je crita tape. titik! malu. hahahahaha ;P

Atamdin said...

oh macam tu ke...
ok x pe jangan wisau k
insyaallah saya akan post kalo ade cite pasal guy huhu
kami yng laki ni pun malu gak kuikui

ranggalawe said...

Pd asal sy bisa badan bermula cerita nya kawan sy kenal kan sy cuba punya la pahit sbb sy fikir nak baik kena lah sy habis kan
Pada awal sy minum badan macam ada bara api dan rasa letih nak tido aje balik aja kerja mandi solat n terus tido pd pagi ni sy bangun rasa lain mcm ibarat jalan atas kapas

ranggalawe said...

Kalau nak cari barang di kawasan pontian di mana blh sy dpt

ranggalawe said...

Pd asal sy bisa badan bermula cerita nya kawan sy kenal kan sy cuba punya la pahit sbb sy fikir nak baik kena lah sy habis kan
Pada awal sy minum badan macam ada bara api dan rasa letih nak tido aje balik aja kerja mandi solat n terus tido pd pagi ni sy bangun rasa lain mcm ibarat jalan atas kapas

ranggalawe said...

Pd asal sy bisa badan bermula cerita nya kawan sy kenal kan sy cuba punya la pahit sbb sy fikir nak baik kena lah sy habis kan
Pada awal sy minum badan macam ada bara api dan rasa letih nak tido aje balik aja kerja mandi solat n terus tido pd pagi ni sy bangun rasa lain mcm ibarat jalan atas kapas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...