I HAVE MIND POWER AND ALWAYS THINK POSITIVE

Nov 29, 2011

The Power of Love

Point of power

Love is not weak, feeble, or soft. Love is the positive force of life! Love is the cause of everything positive and good.

Everything you want to be, do or have comes from love.

The positive force of love can create anything good, increase the good things, and change anything negative in your life.

Every day, in every moment, you make the choice whether to love and harness the positive force or not.

The law of attraction is the law of love, and it is rhe law that is operating in your life.

Whatever you give out in life is what you receive back in life. Give positivity, you will receive back positivity.

Life doesn't happen to you, you receive everything in your life based on what you''ve given.

Whether your thoughts and feeling are good or bad, they return as automatically and precisely as an echo.

People who have great lives think and talk about what they love more than what they dont't love!

Talk about the good news of the day. Talk about what you love. And bring what you love to you.

You have unlimited ability to think and talk about what you love, and so you have an unlimited ability to bring everything good in life to you.

Love, because when you love you are using the greatest power in the universe. 

Sep 8, 2011

Terlanjur sudah



Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. 
Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang ‘bercekerama’. 
Maka berdirilah bulu roma Si Amin. 
Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.  
Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. 
“Abang macamana kalau saya hamil nanti? 
Abang kena bertanggung jawab.” 
“Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, ” jawab si lelaki..  
Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, “Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! 
Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!


Agak2 korang apa la agaknya pasangan tersebut akan buat???

Sep 7, 2011

Hilangnya 'MEMAHAMI' kerana Musnahnya Kepercayaan



Kita seringkali jatuh cinta dengan orang2 di sekeliling kita. Itu adalah sesuatu yang positif kerana kita perlu 'mencintai setiap manusia di sekeliling kita supaya dapat meraih Dar As-Salaam'.

Kerana mencintai orang lain juga kita akan menaruh kepercayaan kepadanya sehinggakan 100% kita berikan padanya. Apabila kita memberinya 100% kepercayaan kadangkala akan memberikan masalah kepada kita.

Akan tetapi sedarkah kita bahawa kepercayaan yang melampaui batasan akhirnya akan terkubur dengan kesedihan yang amat pedih kerana kita tidak akan dapat menjangka sesuatu yang di luar batas akal fikir kita.

Apabila saja kita menaruh kepercayaan sedemikian, orang yang kita percayai tersebut akan mengambil segala peluang yang ada untuk menjatuhkan kita dalam mana kita tidak sedari akan perbuatannya. Contohnya dia adan cuba menipu dan memperdayakan kita dengan pelbagai kaedah seperti pujuk rayu dan mereka cerita.

Kita yang ingin memahami kononnya akan mengikuti apa saja yang dikatakan oleh orang yag kita cintai walaupun ianya adalah penipuan semata2.

Dan lama kelamaan kita akan sedar dan segala bentuk penipuan tadi akan terbongkar dengan sendirinya.

Akhirnya 'memahami' orang yang kita cintai selama ini musnah serta remuk redam serta hancur luluh begitu sahaja.

Setelah itu barulah kita sedari bahawa kepercayaan yang penuh bukanlah jalan yang terbaik bagi memahami seseorang.

Untuk memahami seseorang kita memerlukan masa yang amat lama, pengorbanan yang banyak serta keikhlasan yang mendalam. Selain itu kita juga perlu ada sikap mencurigai supaya kita tidak terlalu mengikut kepercayaan hasil dari pandangan mata kasar yakni pandangan luaran semata2.

Kita perlu mengetahui isi hati dan hal dalaman serta sejarah dan kisah silam orang yang kita cintai supaya kita akan lebih memahami dari sudut dalaman. Dengan itu barulah kita akan terhindar dar sebarang bentuk penganiayaan dan penipuan serta rekayasa cerita agar tidak hilang kepercayaan malah kita akan lebih memahami sesiapa jua yang kita cintai. - ADMP

Aug 25, 2011

MataKu DiLASIK


Ketika umur Tam 14 tahun Tam terpaksa memakai kaca mata atau bahasa mudahnya Spek mata kerana rabun. Hitung panjang power rabun mata Tam ialah 400. Tinggi kan?

Setelah terpaksa memakai spek mata, Tam agak susah untuk melakukan pelbagai aktiviti yang selalu dilakukan oleh remaja sebaya Tam pada masa tu.

Nak main bola susah, nak mandi sungai pun susah, nak panjat pokok pun kena hati2, bawak motor waktu hujan pun menjadi satu masalah.

Jadi sejak dari tu, Tam mula berfikir dan berangan agar satu hari nanti Tam x perlu pakai spek mata lagi sampai bila2 pun supaya Tam boleh lakukan banyak aktiviti yang agak lasak seperti bermain futsal dan sebagainya.

Hari2 setiap bangun pagi dan sebelum tidur malam Tam akan mengingatkan diri dan membayangkan pada suatu hari nanti tam tak perlu lagi pakai cermin mata.

Setelah tamat pengajian diploma Tam akhirnya Tam dapat keje kat KL sampai hari ni.


Pada tahun 2008 bermulalah sejarah dan perubahan dalam hidup Tam apabila mata yang mengalami kerabunan telah dilasik di TLC (The Lasik Centre) oleh Dr. Wong, seingat Tam pada bulan 2 kot.





Jadi setelah dilasik, mata Tam pulih seperti sediakala sampailah pada hari ni. So tam dah boleh lakukan pelbagai aktiviti yang selama ini terbantut dek kerana kaca mata.

Fuh abih dekat RM4000 gak la lasik mata punya pasal. Tapi tak jadi masalah bagi Tam kerana apa yang penting kita dapat melihat seperti sediakala tanpa memerlukan bantuan alatan untuk hilangkan rabun dan dapat melihat.


Tam nasihatkan kepada semua yang memakai cermin mata dan mengalami kerabunan agar melakukan Lasik kerana ia adalah suatu kaedah yang dijamin selamat dan tidak memerlukan kos yang tinggi.


Jangan mudah percaya kepada dakyah orang yang tidak melakukannya kerana mereka takut dan tidak yakin pada diri.

Kepada sesiapa yang ingin melakukannya boleh hubungi saya dan saya akan membawa anda ke tempat lasik tersebut supaya anda dapat melihat sendiri. 

Aug 23, 2011

Lawak Tak sedar diri


Diceritakan didalam sebuah hutan nie tinggal la berbagai-bagai jenis binatang..
Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..  


Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,  


Babi : Eish, boring la plak kan kerbau.. 


Kerbau : A’Ah, boring betul.. Kau pikir ape yang patut kite buat agar hilang boring kiter nie.. 


Babi : Ha, aku ade satu cadangan. Ape kate kite melukis. Kau lukis muke aku dan aku lukis muke kao. 


Kerbau : Hm, ok gak. First ko lukis muke aku dulu pastu aku plak lukis muke kau. 


Babi : Ok. Kau dok diam2.. 5 minit kemudian……  


Babi : Hah, dah siap, nah.. 


Kerbau : Wa lawa nya kau lukis.. Ok sekarang aku plak lukis muke kau..  


Maka anak kerbau pun mula melukis muke anak babi.. 5 minit kemudian…  


Kerbau : Nah dah siap muke kau yang lawa ni.. 


Babi : (Muke tetiba jadi merah)(lalu marah kat anak kerbau)Ape yang kau lukis nie Kerbau??? 


Kerbau : La betul la ape yang aku lukis tu.(Kerbau tak puas hati) 


Babi : Nie bukan muke aku… Nie muke BABI..


Aku ciplak je cite ni dalam web...tah pape tah

Aug 21, 2011

Samazon Enerdy Pendent





Harga RM696



URD Samazon 769 – The Wholesome Life

7 represents people/networking/socializ



ing, human resources are your potential assets. 6 represents wealth and money, 9 represents 


success, longevity, prosperity.


Antara kebaikan lain:-

Baik untuk menarik orang ramai terutama yang membuat networking

Memberikan tenaga kepada pemakai

Meningkatkan kualiti tidur

Mencegah penyakit berbahaya


URD Samazon 9$9 – Wealth Creation / Accumulation/ Investment

9 represents success and 6 represents wisdom/money. This energy pendant is meant to help 


those who has vacuum star and would like to retain and multiple the wealth they have 


created.


Bagaimana Menjadi Magnet Wang



Pastikan dengan jelas jumlah wang yang anda mahukan. Nyatakan dan maksudkannya. Jangan fikir berapa akan dapat, tapi fikir berapa yang anda nak terima.

Cintakan wang. Kebanyakan oraang tidak mencintai wang, kerana mereka merasakan tidak pernah cukup wang.

Gambarkan dan bayagkan yang anda telahpun memiliki jumlah wang yang anda mahukan.

Bercakap, bertindak dan fikirkan dalam minda anda yang anda telahpun menjadi kaya. Padamkan dan hilangkan semua perkataan negatif seperti 'aku tidak mampu', 'ia terlalu mahal'.

Jangan bercakap atau fikir yang anda sentiasa kurang wang walaupun sesaat.

Bersyukurlah dengan wang yang anda ada. Hargainya setiap kali anda menyentuhnya.

Buat senarai tentang apa yang anda ingin beli dengan jumlah wang anda yang banyak.

Lakukan apa sahaja yang boleh membuatkan anda merasa kaya.

Yakinkan diri anda setiap hari bahawa anda mempunyai banyak wang dan ianya datang denga mudah kepada anda.

Hargai setiap kekayaan di sekeliling anda, termasuk kekayaan orang lain. Cari dan lihat kekayaan di mana jua anda pergi, dan hargainya.

Pastikan dengan yakin yang wang sentiasa datang kepada anda.

Cintai diri anda sendiri dan ketahuilah yang anda memang patut memiliki wang yang banyak.

Ingatkan diri anda setiap hari bahawa anda adalah magnet wang, dan tanyakan diri anda, anda sedang menarik wang ke arah anda atau sedang menolaknya dengan minda anda?

Sentiasa, sentiasa, sentiasa hargai diri anda dahulu dengan upah yang anda dapat hasil dari kerja anda, sebelum membayarnya kepada orang lain. Dalam erti kata lain anda memberitahu dunia bahawa kamu hebat dan memang patut kamu memiliki apa yang kamu dapat.

Ulang dan ulang setiap hari 'aku adalah magnet wang dan wang datang kepadaku mencurah-curah tanpa henti dan dengan mudahnya'.

Tuliskan sekeping cek atas nama anda sendiri dengan jumlah wang yang anda mahukan, dan sentiasa bawa kemana sahaja anda pergi. Lihat cek tersebut dengan kerap.

Lakukan apa sahaja yang akan membuatkan anda merasa seronok. Emosi yang hebat dan positif dan penuh dengan kegembiraan akan menjadikan anda seorang magnet wang yang hebat. Jadi bergembiralah.

Cintai diri sendiri.

Kekayaan datangnya dari dalam minda anda. Ianya datang dan pergi berdasarkan apa yang anda fikirkan. 
Ubah minda anda sekarang dan uabah kehidupan anda.

Aug 19, 2011

Bahaya Sihir



Diriwayatkan dari Aisyah r.a katanya ' Rasulullah SAW telah disihirkan oleh seorang lelaki dari Bani Zuraiq yang bernama Labid bin al-A'sham sehingga terbayang oleh Rasullullah SAW bahawa baginda melakukan sesuatu yang baginda tidak lakukan, hingga pada suatu haribaginda berada di sisiku tetapi baginda terus berdoa dan kemudian berkata, ''Wahai Aisyah, apakah kamu merasakan bahawa Allah SWT telah memberikan fatwa tentang apa yang aku mintakan fatwa kepadaNya? Telah datang kepadaku dua orang lelaki kemudian salah seorang duduk berdekatan kepalaku dan yang seorang lagi berdekatan kakiku, lalu salah seorang berkata kepada temannya, ''Sakitkah orang ini?'' Temannya berkata, ''Disihir.''
Dia bertanya ''Siapa yang menyihirnya?'' Temannya menjawab ''Labid bin al-A'sham.'' Dia bertanya ''Di mana ia berada?'' Temannya menjawab ''Di perigi Zarwan.''

Rasulullah SAW mendatanginya bersama beberapa orang sahabat baginda. Kemudian Rasullullah SAW datang seraya berkata '' Wahai Aisyah, airnya seperti celupan daun henna (berwarna merah) dan kepala kurmanya seperti kepala syaitan.''


Zaman moden ni penuh dengan cabaran. Pelbagai rintangan, dugaan dan ujian yang perlu kita lalui. Setiap hari kita akan berdepan dengan pelbagai masalah yang berkemungkinan besarnya kita yang cari sendiri, atau dalam erti kata kita yang create semua masalah tersebut melalui attraction barangkali!

Akan tetapi adakah semua masalah tersebut datang disebabkan kita sendiri atau ada orang lain yang menciptanya bagi pihak kita? Persoalan ini agak sukar untuk dijawab. Anda sendiri yang perlu menjawabnya.

Pernah suatu masa atam meminta dan memohon supaya atam terkena buatan orang atau dalam erti kata disihir orang. Nah kenapa atam pelik sampai meminta yang bebukan? Jawapannya sebab atam nak tau kalau kita terkena sihir apa akan jadi dan bagaimana rasanya.

Sihir dan permainan makhluk halus rupanya bukan sebarang mainan yang kita boleh permainkan. Sekali terkena ianya sukar untuk dibuang dan dihindari, kerana ianya ada di mana2. Atam pernah dibuat oleh 2 orang sekaligus...wah bunyinya dasyat kan? Tapi yang terkena dan yang mengalaminya sendiri sahaja yang tahu betapa teruknya bila dah terkena.

Kita ibarat seperti orang yang bodoh yang hanya tunduk dan mengikut sahaja apa yang dikatakan oleh orang yang melakukan perbuatan terkutuk tersebut. Memang tidak dinafikan bahawa sihir terdapat pelbagai jenis, dan alhamdulillah sihir yang kena pada diri atam jenis yang x kuat sangat.

Ini kerana terdapat pelbagai jenis sihir yang diamalkan oleh si tukang sihir, antaranya sihir pegikat, sihir percintaan, sihir minda, sihir rumahtangga, sihir penyakit dan pelbagai lagi jenis sihir.

Begitu juga sihir yang jenis santau dan saka. Ianya juga adalah sihir kerana ada yang membabitkan dan melibatkan makhluk lain sebagai perantaraan seperti jin dan syaitan.

Bagi yang mempunyai saka juga, ada yang mengatakan ianya boleh, ada juga yang jelas mengatakan tidak boleh. Bagi sesetngah orang yang mempunyai saka terdapat sedikit keistimewaan yang dikatakan seperti pandai mengubat, berkebolehan untuk mengurut dan pelbagai lagi. Ada terdapat saka yang baik dan ada juga saka yang tidak baik. Masalahnya kalau yang terkena pada kita mahupun ahli keluarga kita suatu saka yang tidak baik maka alamatnya hancur dan kacau bilaulah kehidupan kita. Mainan syaitan dan iblis ni kita kena beringat dan bukan sebarang mainan.

Dan yang paling sedihnya sihir yang digunakan untuk menghancurkan kedamaian dan keamanan rumah tangga orang lain. Kenapa kita harus tunduk dan lemah dengan kedengkian makhluk halus? Sedangkan kita sebagai manusia adalah lebih mulia dari mereka? Mengapa kita turut berdengki dan bersekutu dengan makhluk jahat supaya rumah tangga orang lain hancur dan punah? Kebanyakan kes yang Atam jumpa tentang hal disihir supaya rumah tangga kacau bilau adalah amat memilukan hati sesiapa yang mengetahuinya. Cukup sedih dan tertanya2 kenapa dan mengapa kita harus dengki dengan kebahagiaan orang lain?

Setelah sekian lama, Atam diperbodohkan dan dalam permainan sihir, maka Atam tersedar dari 'tidur' yang panjang. Mungkin telah tiba masanya untuk Atam menjadi seseorang yang dapat berjasa kepada masyarakat.

Maka Atam pun berdoa dan memohon kepada Allah agar menemukan dengan seseorang yang boleh membuang dan merawat diri Tam. Dan Alhamdulillah dalam sekelip mata Atam berjumpa dengan 'seseorang' yang boleh membuang segala benda tadi.

Atam sangatlah berterima kasih pada beliau kerana telah merawat dan memulihkan kembali diri Atam...dan segala yang pernah Atam 'ada' balik semula...Alhamdulillah.

Segalanya bermula setelah Atam menghadirkan diri untuk mengambik kursus sebagai Reiki Master. Dalam kursus tersebut Dato Ibrahim pernah berpesan 'Kamu akan dapati banyak kebenaran yang akan terbongkar, tapi sabarlah dalam menghadapi segala dugaan tersebut.' Dan memang telah banyak kebenaran yang terbongkar dengan Izin dari Allah.

Walaupun ada sesetengah pihak mendakwa Reiki tidak bagus untuk orang Islam, tapi bagi Tam semua Ilmu yang baik itu Dari Allah, Dialah Pemilik segala Ilmu dan Allah yang Maha Mengetahui.

Semoga lepas ni semuanya selesai dengan mudah. Ku panjatkan doa dan ku pohon agar Allah membuka kembali pintu2 rezeki, menambahkan iman di dada, memberikan ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi dan semoga kejayaan yang besar diperolehi. Aminnn...

Aug 17, 2011

Worksyop Gema Ramadhan



Assalamualaikum, Salam Kasih Sayang, Salam Jutawan buat semua pembaca yang budiman. Workshop Gema Ramadhan 2011 kembali lagi dengan isu-isu yang lebih hangat, revolusi minda, ilmu yang luarbiasa hebat untuk merealisasikan impian dan tingkatkan kualiti kehidupan dan status kewangan anda. Segalanya bermula di MMP. Ubah Pemikiran, Ubah Kehidupan. Sertailah Worshop MMP berhampiran tempat anda dengan Promosi yang di tawarkan dibawah:

PROMOSI GEMA RAMADHAN 2011

- Beli 1 Tiket untuk 2 Pas Masuk Percuma

- Beli 2 Tiket untuk 5 Pas Masuk Percuma

10 PERKARA YANG PERLU ANDA KETAHUI:

BAGAIMANA?

1. Menjana kekayaan dan membuatkan wang mengalir pada anda tanpa henti.
2. Mengatasi masalah kebocoran wang
3. Membuang sekatan dan halangan yang menyebabkan segala yang anda buat tidak menjadi.
4. Menarik peluang bagi peningkatan di dalam perniagaan dan kerjaya.
5. Menukarkan diri anda menjadi magnet rezeki agar setiap sentuhan anda menjadi.
6. Cara dan ilmu bagi menarik kekayaan dengan betul & semudah petik jari.
7. Hendak membuatkan diri sentiasa bertuah dan segala perjalanan hidup lancar.
8. Mahu merealisasikan segala impian dan cita-cita anda menjadi kenyataan.
9. Membuatkan diri anda dihormati, disayangi serta dihargai
10. Menikmati kehidupan disamping mengecapi kekayaan

Jadual Program

20 Ogos 2011 - Impiana Resort, Cherating Pahang
21 Ogos 2011 -  Seri Pacific Hotel, Kuala Lumpur
22 Ogos 2011 - Park Avenue Hotel, Sg. Petani Kedah


SERTAILAH SEKARANG!


Hubungi saya untuk tempahan tiket ATAMDIN - 0192006110

Keberkatan Melalui KEIKHLASAN

'Keberkatan' melalui 'KEIKHLASAN'

Kita seringkali berada dalam kesusahan, lemah tak bermaya dan tiada kesenangan di dalam hidup. Hal tersebut banyak puncanya. Antara salah satu puncanya ialah tiada keikhlasan dalam hati kita.

Dalam melakukan sesuatu kerja kita haruslah melakukannya dengan penuh keihklasan. Walau apa perbuatan sekalipun seperti memasak, berbual malahan dalam menolong orang lain sekalipun hati kita harus ikhlas kerana Allah.

Ikhlas sebenarnya adalah sumber kekuatan dalaman yang begitu hebat sekali jika kita mengetahuinya.

Hanya kerana ikhlas kita akan sanggup meredah hujan dan panas untuk ke tempat kerja. Dengan ikhlas juga kita akan berjaya memberikan sesuatu pertolongan pada yang memerlukannya.

Ini kerana Ikhlas terletak pada hati dan bukan minda kita. Hati kita adalah raja yang mengawal akal. Jadinya jika Raja telah bertindak maka kekuatannya akan jadi luar dari kebiasaan kita.

Sebab tu lah pernah kita mendengar seorang Nenek yang sudah tua dan tidak dapat berjalan, tetapi kerana ikhlas ingin menolong cucunya dalam sebuah kebakaran, bangun melompat dan berlari ke dalam api bagi menyelamatkan cucunya. Dari manakah kekuatan dan keluarbiasaan Nenek tadi? Ya dari IKHLAS.

Maka di sini kita seharusnya sebagai seorang Islam tahu dan sedar bahawa dalam Agama Islam sendiri menyuruh kita supaya melakukan setiap perbuatan dan amal dengan ikhlas. Setiap amal perbuatan kita bermula dari NIAT, niat adalah dari hati.

Maka bermula dari saat ini Ikhlaslah. - ADMP

Jun 10, 2011

Reiki Master Healer Atamdin


Setelah tamat 21 hari proses pemulihan, Tam terus amik kursus untuk jadi Reiki Master Healer ataupun senang cerita orang kampung Tam panggil perawat.

Tam amik kursus Reiki Master Healer pada 24-26 Mei 2011 bertempat di Awana Genting Highland. 67 orang peserta dari seluruh negara termasuk Tam amik kursus ni kat sana. Memang ramai yang menyertai kursus ni sebab Dato Ibrahim buat pakej 'Super Saver'.

Memang best sangat kursus ni sebab Dato ajar macam2 ilmu yang baru. Contohnya macam mana nak Scan dan kesan penyakit. Nak gunakan laser. Nak buat pembedahan. Buat pelindung rumah. Kesan barang yang hilang. Nak buang energi2 negatif, saka, santau, sihir dan sebagainya.

Sebagai seorang Healer jugak kena tau membuang dan mengelak dari terkena energi negatif yang boleh menyebabkan Healer menjadi lemah dan ada kalanya demam, sakit2 dan pengsan. Jadi kami telah diajar bagaimana caranya untuk buat pelindung diri, cara amik energi, cara untuk buang energy negatif dalam badan healer, grounding dan banyak lagi.

Dengan apa yang Tam keluarkan sebagai modal memang berbaloi sangat2 malah berbaloi2 kerana terlalu banyak ilmu yang Tam dan para Master Healer dapat dari Dato Ibrahim dan isteri beliau Datin Ira Ghani. Terima kasih kepada Dato dan Datin kerana sudi untuk meluangkan masa mengajar kami sedikit sebanyak untuk menjadi sebagai seorang Healer. Semoga ilmu yang diberikan ini akan diberkati Allah.

Jadi setelah bergelar sebagai Reiki Master Healer (RMH), bermulalah kehidupan baru bagi Tam dan rakan2 seperjuangan bagi membantu masyarakat di luar sana yang menghadapi pelbagai masalah dan ujian. Bantuan dan harapan serta rawatan perlu diberi dan diambil sebagai tanggungjawab bagi meringankan masalah masyarakat sekeliling yang memerlukan khidmat kami sebagai seorang Healer.

Healer juga adalah seorang manusia biasa, juga hamba Allah yang tak terlepas dari dugaan, ujian dan masalah sendiri yang perlu dihadapi dengan sabar dan penuh kerelaan serta keikhlasan di hati. Selama mendapat gelaran sebagai Reiki Master (RM) telah banyak ujian dan dugaan yang terpaksa ditempuh walaupun pahit. Berbekalkan iman senipis kulit bawang juga kesabaran yang tidak seberapa, semuanya berjaya ditempuh.

Master Healer akan mendapat lebih ujian dan dugaan dari Master Healer. Jadi diri ini harus sentiasa bersedia sentiasa. Healer juga akan berjumpa dengan pelbagai orang dan pelbagai masalah. Biarpun pada mulanya akan kekok, namun itulah pengalaman berharga yang boleh kita dapat. Hanya dengan pengalaman sahaja yang akan membuatkan seorang Healer menjadi perawat yang berjaya.

Harapan Tam agar Allah kurniakan dan tambahkan keyakinan diri, kepercayaan dan ketaqwaan kepadaNya, kesabaran dalam mengawal emosi, keikhlasan yang tinggi, kasih sayang sesama makhluk dan empati terhadap orang lain kepada semua Reiki Master Healer di seluruh pelosok Semesta Raya. Ya Allah perkenankanlah permohonan kami ini.

Selamat menjalankan tanggungjawab kepada semua Reiki Master Healer dan Tam sudahi dengan SALAM KASIH SAYANG buat semua pengamal Reiki di serata dunia.

Wassalam

May 31, 2011

Tamat REIKI 21 Hari

Setiap insan di atas muka bumi ini dilahirkan dengan pelbagai warna. Ianya termasuklah emosi, perasaan, pemikiran, tenaga dan pelbagai lagi.
Alhamdulillah selepas Tam ikut REIKI, banyak perubahan yang tam dapat. Terutamanya dari segi kesabaran, keikhlasan, kasih sayang dan juga duit. Terima kasih kepada tenaga pengajar, Prof Dato Dr Ibrahim Bin Ahmad yang telah banyak memberi ilmu dan panduan yang berguna buat Tam. Tak lupa juga kepada semua master2 yang banyak memberi dorongan dan semangat.

Kalau dulu boleh dikatakan Tam ni jenis yang agak sensitif dan cepat terasa, tapi alhamdulillah emosi sedemikian hilang dan digantikan dengan kesabaran.

Kalau sebelum ni Tam buat kerja hanya untuk duit dan upah, alhamdulillah semua tu hilang kerana terpendamnya perasaan kasih dan sayang untuk membantu sesama makhluk yang hidup.

Jika sebelum ni tam banyak merungut, fikir yang bukan2, penuh dengan syak wasangka dan banyak lagi hal2 yang x sepatutnya ada dalam diri Tam tu hilang disebabkan telah tersemai dan terpahat tentang beertinya sebuah kejujuran dan berfikir secara positif.

Tapi apa yang Tam syukur sangat2 adalah tentang 'Gerak Hati' Tam yang semakin hari semakin tajam. Banayk rahsia dalam rahsia yang terbongkar sedikit demi sedikit. Pelbagai getaran yang Tam dapat rasai terutamanya bila terjadinya penipuan atau sesuatu musibah akan berlaku. Memang Tam bersyukur sangat2 atas apa yang Allah kurniakan untuk Tam.

Tam harap selapas balik dari kursus Reiki Master Healer nanti Tam akan menjadi seorang perawat yang hebat dan dapat membantu ramai orang mengatasi masalah yang melanda.

Aminnn...

Ditulis pada 20/5/2011

May 11, 2011

Manisnya Sebuah Ciuman


Jika anda sudah berumah tangga sudah tentunya banyak ciuman yang kita akan berikan kepada pasangan kita. Terutamanya bagi mereka yang masih baru di alam perkahwinan.

Tidak kira apakah nama ciuman tersebut samada ciuman sayang, ciuman kasih, ciuman manja, ciuman berahi atau apa sahaja, janji ianya sebuah ciuman.

Jadi sebuah ciuman adalah sesuatu yang teramat penting dalam sesebuah ikatan suami isteri. Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud "Janganlah ada di antara kamu mendatangi isteri seperti perbuatan haiwan dan hendaklah ada utusan  antara kedua2nya." Seseorang bertanya "Apakah utusan itu ya Rasulullah?" Baginda menjawab "Ciuman dan percakapan." (riwayat Abu Mansur dan al-Dailimi)

Jadi telah jelas disini bahawa ciuman itu adalah sesuatu yang begitu penting dan penuh dengan makna tersendiri dalam menjalani kehidupan sebagai suami isteri.

Akan tetapi malangnya pada hari ini kita tidak dapat memberikan sebiah ciuman manis yang penuh bermakna kepada pasangan kita. Dan ramai antara pasangan yang kurang memberikan ciuman dek kerana pelbagai masalah dalaman juga masalah luaran.

Antara faktor2nya seperti stress, tidak menjaga kesihatan dan kebersihan diri.

Apabila kita terlalu stress kita tidak akan berdaya memberi sebuah ciuman kerana pada ketika tersebut fikiran kita tidak akan tertumpu pada pasangan kita.

Mengenai kesihatan diri pula seperti kita tidak menjaga makan yakni tidak menjaga kesihatan perut kita terutamanya. Ini akan mengakibatkan perut kita mengeluarkan sejenis asid dan merembes keluar melalui mulut dan menyebabkan ciuman kita pudar kerana adanya bau mulut yang kurang menyenangkan. Ini akan membuatkan pasangan kita tidak selesa untuk melakukan ciuman ketika bermesra atau suka2.

Ramai antara kita pada hari oni tidak ambil pusing tentang kebersihan diri. Contohnya di mana ramai yang tidak membersihkan mulut ketika ingin masuk tidur, jadi terdapat sisa2 makanan yang berada di celah gigi yang akan membuatkan pasangan kita merasa geli dan akhirnya tidak dapat memberikan ciuman, kalau adapun kerana terpaksa.

Maka jagalah mulut serta bibir kita dengan cara yang sepatutnya supaya kita dapat memberikan sebuah ciuman manis yang akan diingati setiap waktu dan sering didambakan oleh pasangan kita. - ADMP

May 4, 2011

Kursus Reiki Master

Hand Reiki

Kursus Reiki Master

Alhamdulillah...bersyukur yang tidak terhingga kepada Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang kerana memberikan keizinan bagi mendapatkan ilmunya. Semua orang pun boleh dapat ilmu Reiki, bersyukur kerana Tam adalah orang yang masih dikatakan terawal mendapat ilmu ini atas izin serta limpah kurniaNya.

Master Zarina Love Money

Setelah pergi ke Workshop Mind Power pada 27 Mac 2011, terus tanamkan dalam hati Tam untuk lebih mengenali diri melalui Mind Power Concept.

Master Hashim with...

Kemudian Tam amik plak kursus Millionaire Mind Power pada hari yang semua pekerja mendapat cuti yakni hari buruh yang lalu...1 Mei 2011. Setelah kursus tersebut jalan untuk ilmu dan kejayaan terus terbuka lagi untuk Tam malah semakin Membesar.

RM Zarina with RMT Hashim

Jadi hari berikutnya 2 Mei 2011 terus Tam amik Kursus Reiki Master. Dan Alhamdulillah bersyukur kepada Allah kerana mengizinkan Tam belajar sedikit ilmunya. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Prof. Dato Dr. Ibrahim Bin Ahmad kerana mengIJAZAHkan Reiki Master kepada Tam. Terima Kasih juga kepada RMH Muhammad Noor dan Isterinya RMA Nor Asyikin kerana memperkenalkan program yang dianjurkan Dato. Juga tidak lupa kepada semua RM, RMA, RMH dan RMT samaada yang baru ataupun yang lama.

RMT Fauziah

Alhamdulillah hidup jadi lebih bermakna dengan mengamalkan Reiki dimana Hati bertambah tenang dan tenteram, kurangnya perasaan Marah, Kurangnya perasaan Bimbang, semakin ikhlas untuk melakukan sesuatu kerja dan membantu orang lain, dan lebih menyayangi orang-orang di sekeliling Tam, juga bertambah kasih dan sayang kepada semua benda hidup di alam semesta.
Prof Dato Dr Ibrahim Ahmad

Banyak lagi yang ingin dikarang tapi apa2 pun bersyukur sangat2 kerana diberi peluang yang sebegini.

Peserta2 Kursus Reiki Master
Tam with Dato
RM Azean with 1st Hand Money

Ilmu itu terlalu mahal untuk dinilai - ADMP

Apr 29, 2011

Seminar MMP ( Millionaire Mind Power )


Alhamdulillah setelah tamat Seminar MMP (Millionaire Mind Power) dengan jayanya pada 27.3.2011, banyak sekali ilmu yang dapat dipelajari. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Prof. Dato' Dr Ibrahim Bin Ahmad yang telah mentranformasi diri ini agar menjadi seseorang yang berlainan dari yang sebelumnya.

Balik saja dari kursus mmg bersemangat betul nak jadi kaya. Nak dapat duit semudah petik jari tapi kena tau juga bukan boleh dapat duit saja, kena ada dugaan dan rintangannya jugak.

Sejak balik aritu sampaila entri ni siap ditulis pelbagai dugaan dan rintangan datang melanda silih berganti, tapi alhamdulillah seberat mana pun dugaan dan rintangan tu akhirnya dapat ditempuh dengan sabar dan mudah.

Mungkin berkat berfikir secara positif la kot. Ataupun ujian2 tu cuma nak menguji sejauh mana tahap kesabaran untuk menjadi seseorg yang berjaya.

Selain dari ujian dan dugaan pelbagai peluang dan wang datang bertandang. Pelbagai peluang datang silih berganti, cuma tunggu untuk direbut atau dilepaskan saja.

InsyaAllah mungkin suatu hari nanti selepas kursus MMP dan RMH, tam akan menjadi seseorang yang dapat berfikir dengan lebih positif dan kreatif. InsyaAllah Tam akan cuba untuk menjadi magnet wang.

Apr 28, 2011

Minuman Talbinah HPA


Pengenalan

Talbinah ialah sejenis minuman yang dibuat daripada biji Syaeer (Hordeum Valgare)bersama kulitnya, ia dicampur dengan susu dan madu lebah asli untuk menambahkan rasa manis. Minuman ini dinamakan Talbinah kerana warnanya seperti warna susu. Ia digunakan sebagai pemakanan tambahan dan juga sebagai rawatan alternatif pelbagai penyakit kronik masa kini yang sukar dirawati melalui kaedah moden.

Kandungan Nutrisi Talbinah

Talbinah mengandungi bahan-bahan seperti : B Glucane yang berfungsi menurunkan kadar kolesterol dalam darah, Vitamin E yang boleh melemahkan enzim-enzim yang mensintesis kolesterol , mengandungi Potasium yang berfungsi menurunkan tekanan darah, mengandungi Melatonin yang berfungsi menurunkan kolesterol, menurunkan tekanan darah, mengubati Parkinson, meningkatkan ketahanan tubuh, mengubati gangguan tidur, mengubati kanser dan mengubati kemurungan.

Ia juga mengandungi Lysine yang berfungsi membangun kesihatan tubuh, Mineral-mineral yang berfungsi membangunkan kesihatan tubuh, mencergaskan sistem ketahanan tubuh dan mengawal pengeluaran hormon dari kelenjar-kelenjar. Selain itu ia juga mengandungi serat (fiber), vitamin-vitamin A,C ,D,E dan B Complex serta bahan-bahan lain yang diperlukan oleh tubuh badan manusia.

Khasiat Talbinah

Oleh kerana Talbinah mengandungi bahan-bahan yang sangat baik untuk kesihatan dan sangat banyak faedahnya, maka Rasulullah SAW telah mengesyorkan penggunaan Talbinah untuk mengatasi pelbagai jenis penyakit, samada berkaitan dengan fizikal mahupun kejiwaan, diantaranya ialah :

1) Menenangkan Hati Pesakit

Talbinah ialah minuman yang berkhasiat, sifatnya yang lembut dan mudah dihadam. Ia sangat baik untuk menenangkan hati pesakit. Talbinah juga sangat baik untuk diminum oleh pesakit yang baru sembuh dari penyakit, iaitu ketika pesakit masih berada dalam keadaan diantara sakit dan sembuh (an naqahah). Dalam satu riwayat dari Imam Ahmad yang bermaksud : Aisyah RA telah berkata “Adalah Nabi Saw apabila diberitahu kepadanya bahawa seseorang telah sakit dan tidak memakan makanan, lalu bersabda Rasulullah SAW“Hendaklah kamu menyediakan Talbinah dan berilah minum Talbinah itu kepadanya (Diriwayatkan oleh Imam Ahmad )

Di dalam satu hadis riwayat Tarmizi katanya : Adalah nabi SAW apabila ahli rumahnya ditimpa sakit, baginda SAW memerintah supaya dibawa minuman dari Syaeer lalu dibuat untuk mereka (riwayat Tarmizi dan beliau berkata hadis ini adalah Hasan lagi Soheh).

2) Membantu Menghilangkan Kesedihan dan Kemurungan ( Depression )

Terdapat satu hadis bahawa Rasulullah SAW telah mengesyorkan penggunaan Talbinah bagi mereka yang ditimpa musibah. Diriwayatkan bahawa Aisyah RA apabila berlaku kematian dikalangan ahli keluarganya, ia meminta supaya dibawa Talbinah lalu dimasak, kemudian disediakan roti dari Syaeer (tharid) lalu dituangkan Talbinah ke atas tharid tersebut, lalu ia berkata kepada perempuan-perempuan yang hadir : makanlah roti ini kerana saya mendengar Rasulullah SAW bersabda :

Maksudnya: “Talbinah dapat menenangkan hati pesakit, ia dapat meringankan kesedihan” (riwayat Bukhari dan Muslim).

Dan Nabi SAW bersabda tentang Talbinah ini, maksudnya :

“Sesungguhnya Talbinah dapat menguatkan hati orang yang ditimpa kesedihan dan membersihkan hati pesakit, sebagaimana seorang kamu membersihkan kotoran dari mukanya”.

Diantara bahan yang dapat melawan penyakit kemurungan (depression) yang terdapat didalam Talbinah adalah seperti Asid Amino, Minerals, Vitamin B dan Anti Oksidan.

3) Merawat Penyakit Pada Sistem Penghadaman

Talbinah dapat menguatkan perut dan meningkatkan keupayaannya untuk menghadam serta menghilangkan kesakitan. Rasulullah saw bersabda yang bermaksud :

“Hendaklah kamu menggunakan suatu yang tidak disukai tetapi berfaedah iaitu Talbinah, Demi nyawaku yang berada didalam kekuasaan Allah, sesungguhnya ia (Talbinah) pasti menyucikan perut seorang kamu sebagaimana dia menyucikan kotoran dari mukanya” (riwayat Ibn Majah dan disahihkan oleh Hakim dan disepakati oleh Al Zahabi )

Rasulullah telah menamakan Talbinah dalam hadis di atas dengan suatu yang tidak disukai kerana kebanyakan orang tidak suka memakannya kerana rasanya yang tidak sedap. Talbinah dapat membantu merawat penyakit pada sistem penghadaman seperti penyakit sembelit yang lama, mengawal dari kanser usus, mengawal dari penyakit Celiac Disease (iaitu penyakit yang menghalang fungsi saluran-saluran kecil di dalam perut daripada menyerap lemak-lemak, vitamin-vitamin dan zat-zat yang diperlukan oleh tubuh) dan merawat kegemukan serta merawat penyakit-penyakit merbahaya yang lahir dari kegemukan.

4) Membantu Mengurangkan Kolesterol Dalam Darah

Kolestrol bergerak dalam darah melalui sistem pengangkutan tubuh yang dinamakan protein-protein lemak (Lipoproteins). Peranan kolesterol yang paling penting ialah mengangkut lemak di dalam saluran darah ke semua destinasi tubuh, kerana lemak tidak boleh beredar dalam saluran darah dengan sendiri. Kebiasaannya sistem pengangkutan ini berjalan lancar tetapi apabila terlalu banyak lemak dimakan, badan memerlukan lebih banyak kolesterol untuk mengerakkannya, maka kolesterol akan bertambah.


Lipoproteins terbahagi kepada dua jenis, iaitu LDL yang dikenali dengan kolesterol jahat kerana serpihannya senang melekat pada dinding saluran darah dan HDL yang dikenali sebagai kolesterol baik dimana ia berfungsi mencari dan menyelamatkan serpihan LDL yang terlekat pada dinding saluran darah dan membawanya balik ke hati lalu dikitar semula. Kajian-kajian yang dibuat menunjukkan bahawa Talbinah sangat berperanan mengurangkan kadar kolesterol jahat didalam darah manusia.

5) Talbinah Dapat Mengatasi Penyakit Darah Tinggi
Penyakit darah tinggi ialah keadaan dimana tekanan darah berlaku ke atas dinding saluran-saluran darah. Talbinah dapat mengatasi penyakit tersebut kerana ia kaya dengan Potasium yang berfungsi seimbangkan garam dan air dalam tubuh. Selain itu Talbinah berfungsi melancarkan air kencing yang dapat membebaskan tubuh daripada lebihan bahan cecair.

6) Talbinah Dapat Menurunkan Kadar Gula Dalam Darah

Talbinah kaya dengan serat (fiber) yang boleh larut dan fiber yang tidak boleh larut (Soluble Fibers & Insoluble) yang diperlukan oleh tubuh. Fiber-fiber tersebut mengawal kadar gula dan lemak dalam darah.

7) Mengawal Dari Penyakit Kanser Dan Melambatkan Penuaan (Awet Muda)

Oleh kerana Talbinah kaya dengan serat (fiber), antioksidan dan vitamin, maka ia boleh mengatasi masalah pergerakan oksigen yang bergerak secara bersendirian didalam tubuh yang boleh menjadi punca penyakit-penyakit kanser. Kajian yang dibuat oleh sekumpulan doktor dari Universiti Waskingson di Amerika membuktikan bahawa Talbinah boleh mengatasi penyakit kanser tersebut. Selain itu kandungan vitamin A yang kaya dalam Talbinah juga membantu mengawal penyakit kanser daripada merebak.

8) Talbinah Dapat Mengatasi Penyakit Kesukaran Tidur (Insomnia)

Talbinah dapat membantu mengatasi penyakit kesukaran tidur kerana ia mengandungi hormon Prostaglofin, iaitu hormon yang menyebabkan tidur. Bila pengeluaran hormon ini berlaku secara semulajadi dalam tubuh, maka masalah kesukaran tidur tidak akan terjadi. Makanan berkhasiat seperti Talbinah baik untuk membantu mengaktifkan pengeluaran hormon Prostaglofin tersebut yang menghalang Insomnia.

9) Talbinah Menguatkan Sistem Ketahanan Tubuh
Talbinah memainkan peranan penting untuk mengatasi masalah pertembungan oksigen yang bergerak secara berasingan dalam tubuh dengan lemak-lemak yang tidak boleh di cerna pada dinding sel yang menyebabkan kerosakan sel-sel tubuh. Zarah-zarah Oksigen biasanya akan berpasangan dan apabila ia berasingan ia akan bergerak secara tidak menentu untuk mengejar pasangannya yang menyebabkan berlaku pertembungan.

Bahan anti-oksidan yang terdapat dalam Talbinah akan mengaktifkan sistem ketahanan tubuh untuk mengawal dinding-dinding sel bagi menentang kuman-kuman yang merosakkan nya. Zarah oksigen yang berasingan tersebut jika ia berkumpul pada dinding saluran darah ia boleh menyempitkan saluran darah dan jika ia berkumpul pada kulit ia boleh menyebabkan berlaku penuaan yang cepat dan mewujudkan kedutan pada kulit dan jika ia berkumpul di bahagian otak ia boleh melemahkan daya ingatan dan berkemungkinan akan menghilangkan daya ingatan tersebut. Kandungan vitamin A dan E yang banyak di dalam Talbinah dapat mengatasi masalah tersebut daripada berlaku.

Cara Penyediaan Talbinah

Masukkan satu pek Talbinah segera ke dalam secawan air panas yang telah mendidih ( 250 ml ), kemudian dikacau sehingga larut. Biarkan seketika supaya ia suam sebelum ianya diminum.

Talbinah segera juga sesuai dicampur ke dalam masakan seperti sup ayam/daging dan juga pelbagai masakan lain untuk menambahkan lagi khasiat pemakanan anda seharian.

Untuk mendapat kesan maksima Talbinah, disyorkan agar pengambilannya adalah sebanyak dua kali sehari, sewaktu perut anda masih kosong iaitu sebelum makan pagi dan makan malam. Ia sesuai sebagai hidangan untuk seisi keluarga samada dewasa mahupun kanak-kanak.

Minuman Talbinah Edaran HPA
Talbinah HPA (Fibroglucosamine) dirumus dengan formula Dr. Jamnul Azhar Mulkan mengandungi bahan-bahan seperti Gandum, Beras, Ekstrak Malt, Barli, Vitamin E, Madu, Kurma, Krimer Bukan Tenusu, Susu Tepung Skim Dan Gula.


FAKTA-FAKTA NUTRISI

SAIZ HIDANGAN: 25GM

AMAUN SATU HIDANGAN:

TENAGA – 97kcal/kcal

JUMLAH LEMAK – 0.5GM

KARBOHIDRAT – 21.8GM

JUMLAH GULA – 0.7GM

PROTEIN – 1.4GM

AMAUN SETIAP 100GM

TENAGA – 389kcal/kcal

JUMLAH LEMAK – 1.9GM

KARBOHIDRAT – 87.3GM

JUMLAH GULA – 2.7GM

PROTEIN – 5.7GM

Harga Pengguna:

Semenanjung Malaysia: RM 35
Sabah & Sarawak: RM 38

Harga Pengedar HPA:

Semenanjung Malaysia: RM 30
Sabah & Sarawak: RM 33

Kod - MK84
Nilai Mata (NM): 6

Apr 27, 2011

Waktu yang sesuai Berbekam dan Orang yang dilarang Berbekam



WAKTU DAN TARIKH YANG DIGALAKKAN BERBEKAM DARAH

1) 13,15,17,19 atau 21hb kalendar islam pada setiap bulan kerana pada masa itu darah kotor berkumpul maksimum dalam badan.

2) Berbekam sebulan sekali kerana para sahabat nabi melakukan sedemikian.

3) Berbekam pada sebelah pagi dan jangan mengambil sebarang makanan dahulu.




INDIVIDU YANG DILARANG BERBEKAM DARAH

1) Wanita hamil 3 bulan pertama.

2) Pesakit kulit yang serius.

3) Pesakit darah rendah yang serius.

4) Orang tua yang terlalu uzur.

BEKAM UNTUK KULIT MUKA BERMASALAH


BEKAM UNTUK KULIT MUKA BERMASALAH

Bagi individu yang mempunyai masalah resdung serius,jerawat batu dan kulit sering menggelupas dan bermasalah, boleh menggunakan kaeddah bekam sebagai rawatan.

Saya syorkan anda berbekam dibahagian pipi sebulan sekali untuk 3x sesi,insyaAllah masalah kulit muka anda selesai.

Kulit muka yang bermasalah berpunca dari bakteria-bakteria yang berkumpul dalam darah pada bahagian bawah muka,bila dilakukan bekam darah,semua bakteria itu akan disedut keluar bersama darah kotor yang pekat lagi kehitaman.

Setelah darah kotor keluar dan tiada bakteria yang berada pada bahagian luar dan dalam kulit, maka muka anda akan menjadi lebih licin dan berseri...InsyaAllah

Penyakit Yang Boleh Disembuhkan Dengan Berbekam


76 PENYAKIT YANG BOLEH DISEMBUHKAN OLEH KAEDAH BEKAM

1) Kegemukan
2) Penyakit kaki gajah
3) Sakit pinggang
4) Sakit perut
5) Sembelit
6) Gangguan jantung
7) Radang perut
8) Alergi makanan
9) Sengal tulang
10) Sesak nafas
11) Asma
12) Insomnia
13) Cirit birit
14) Kejang otot
15) Kencing manis
16) Gangguan pundi
17) Menggigil
18) Kencing malam
19) Tonsil
20) Gatal-gatal
21) Radang usus besar
22) Stress
23) Gangguan pundi hempedu
24) Pusingan haid tidak teratur
25) Masalah Ginjal
26) Tekanan darah tinggi
27) Sakit lutut dan sendi
28) Sakit kaki
29) Sakit tulang belakang
30) Gangguan jiwa
31) Stroke
32) Gout
33) Rematoid
34) Bisul
35) Kurang imun
36) Sinus
37) Sakit kawasan perut
38) Gangguan rusuk
39) Buasir
40) Mandul
41) Kuat tidur
42) Membaiki peredaran darah
43) Pembuluh darah sempit/sumbat
44) Sakit punggung
45) Badan kurus
46) Membuang tabiat merokok
47) Sakit bahu/tengkuk
48) Pekak
49) Jangkitan kuman
50) Kurang daya ingatan
51) Kurang fokus
52) Sakit punggung
53) Gangguan pundi
54) Kaki semut-semut
55) Salah urat
56) Lumpuh menyeluruh
57) Lemah syahwat dan masalah prostat
58) Pening kerana gangguan haid
59) Sakit paha dan tapak kaki
60) Sejuk tapak kaki
61) Tegang/gelisah
62) Tumor otak
63) Lutut yang kaku
64) Gangguan pankreas
65) Kejang-kejang
66) Bisu
67) Penyakit mata
68) Berhenti haid
69) Bengkak testis
70) Tekanan darah rendah
71) Penyakit rahim
72) Keputihan
73) Masalah kesuburan
74) Batuk kronik dan penyakit paru-paru
75) Sihir
76) Saka

Diagnosis Untuk Berbekam


DIAGNOSIS BEKAM-Analisa kulit wajah

Apabila seseorang itu jatuh sakit,warna kulit wajah akan berubah yang terdiri daripada 5 warna :-

-Biru (hati)-Angin :Sejuk,pedih,kekejangan kuat dan darah tersumbat.

-Merah (jantung)-Panas :Kandungan berlebihan dalam kapilari kulit.

-Kuning (limpa)-Lembap :Kurang darah dan imun.

-Putih (paru -paru) :Gangguan aliran darah dalam tubuh.

-Hitam (ginjal) sejuk/pedih :Kurang tenaga dan darah tersumbat.




DIAGNOSIS BEKAM-Mendengar suara pesakit.

-Suara keras dan kuat :Keadaan panas.

-Suara lemah dan pecah :Keadaan sejuk,kurang kekuatan dan imun tubuh.

-Serak dan kehilangan suara :Faktor panas dan sejuk dari luar.

-Batuk dalam dan lendir jernih :Angin sejuk menyerang paru-paru.

-Batuk mendadak dan lendir pekat :Panas dalaman di paru-paru.

-Batuk berkahak :Penghasilan lendir berlebihan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...